torsdag den 17. oktober 2024

Agathe Max

Hvad er det egentlig, jeg lytter til? Følelsen kan gå i flere retninger. Den negative burde måske være hvad fanden er det egentlig, jeg lytter til?, men når følelsen er god, er den vidunderlig.

Jeg havde fundet en artikel med Memorials, der anbefalede musik på Bandcamp. Jeg havde i forvejen hørt lidt af hvert den aften, før jeg stødte på duoens anbefalinger, men noget hægtede sig fast et sted i hjernen.

Agathe Max er en eksperimenterende fransk violinist og komponist, som nu er bosat i London. Shadoww fra december 2023 er først og fremmest stemningsfuldt. De mørkeste afkroge kan minde om Forest Swords eller andet fragmenteret spøgelseselektronik fra Tri Angle. En sang som 'In Bliss, Joy and Abundance' lever nærmest op til sin titel. Noget ved den minder om A Sunny Day in Glasgow.




/Martin

Ingen kommentarer: