onsdag den 27. oktober 2010

Nyt på vej fra The Go! Team

Med Thunder, Lightning, Strike fra 2004 leverede Brightons The Go! Team én af mine yndlingsplader i nyere tid. Et album jeg kan blive ved med at vende tilbage til og med en afslutningssang, der er blandt mine all-time yndlingssange. En sådan sang man kunne spille til en god begravelse (så modsat emo som det kan forstås).

Af én eller anden grund kom jeg aldrig rigtigt med på Proof of Youth fra 2007 men fortsatte i stedet med at vende tilbage til debutalbummet. Når Rolling Blackouts rammer os d. 31. januar, vil jeg dog være klar. Albummet har bl.a. Bethany Cosentino / Best Coast og Satomi Matsuzaki fra Deerhoof på gæstevokal. Store dele af det blev indspillet for over et år siden, hvilket også betyder, at mastermind Ian Parton (der startede bandet som soloprojekt i sin tid) fik fat i frøken Cosentino, før hun havde slået sit navn fast. Ikke at Parton virker som typen, der ville vælge et navn ud fra hype.

Første single fra det kommende album er en travl sag på et par minutter. Den er ret intens og ligepå, hvilket angiveligt ikke skulle være tilfældet for resten af pladen. Men der er fyldt med samples som altid, og selvom den måske kan virke lidt tung, lyder det lovende for det kommende album.

MP3: The Go! Team - T.O.R.N.A.D.O.

/Martin

Ingen kommentarer: