onsdag den 28. september 2022

Pust og sæt det ind igen

Som barn kravlede jeg i rør. Når jeg var blød, rund og pink, kunne jeg sluge onde væsener og indoptage deres egenskaber. Sådan kunne jeg måske fortsætte en mindre række af Nintendo-referencer, men du skal videre.

Det varmer mig at tænke på den tid. Varmer mig at blive taget tilbage. Jeg græder ikke mere, end jeg plejer, men jeg kunne græde mere. Det er en god ting.

Teebs fra Los Angeles rammer den knitrende varme. Det gør han med harpe, der lægger sig oven på et beat, der ville gøre de gamle triphoppere stolte.

Og hvor rammer han den knitrende varme? Med en sang, der ganske passende hedder 'NES'. Eller skrevet helt ud: Nintendo Entertainment System. NES. Nes, please.

Når et spil ikke duede, kunne man med held puste ind i spilkassetten. Når det fungerede, var det magi. Når det ikke fungerede, var det hverdag i sjælen. Muligheden for magi efterfulgt af magi.





/Martin

Ingen kommentarer: