lørdag den 6. januar 2024

Cheesy

Mange af os er eller har været dybt afhængige af ironi. Derfor kan det være en befrielse at nå til et punkt i livet, hvor man ikke længere behøver ironien, men snarere kan vælge den til. Dosere den.

Da jeg var i 20'erne, var det rart, hvis nogen sagde, jeg havde en god (eller ligefrem cool!) musiksmag. Det betød vel mere for mig, at nogen bemærkede, hvad jeg lyttede til. En underlig mekanisme, ikke?

Langt væk fra det uncool og ironiske finder man Fabiano do Nascimento på en syvstrenget guitar og Sam Gendel på sopransax.

En brasilianer og en amerikaner. Det er behageligt og lyder lidt som børne- eller informationsfjernsyn fra gamle dage. Det er for meget af det gode, det er fløde med smør på, og det er oprigtigt. Albummet The Room kommer 26. januar, og det bliver garanteret for meget at høre det hele, men jeg prøver.


/Martin

Ingen kommentarer: