tirsdag den 14. september 2010

Nyt fra El Guincho

Da Alegranza udkom i 2008, troede jeg egentlig, at catalanske El Guincho ville blive en hel del større, end han er den dag i dag. Og at det ville gå forholdsvis stærkt. Men det blev ikke til den store udbredelse. En på mange måder smuk kvinde skrev tilbage i sin tid om albummet, at det var selve kuren mod depression, og de glade og forholdsvis monotone sange udgjorde da også et lovende debutalbum.

At han er den spanske Panda Bear, er jeg ikke enig i, men der er da ligheder. Jeg kan egentlig også godt lide, at jeg ikke forstår teksterne. Det nye album Pop Negro lander i dag, 14. september, via Young Turks. Jeg må indrømme, at jeg ikke tidligere havde bemærket Young Turks, men de har nogle smukke udgivelser bag sig. El Guincho, eller Pablo Díaz-Reixa, er vokset på det nye album, og selvom han stadig er legesyg, virker det alligevel mere sammenhængende end Alegranza. Og så er det jo stadig happy happy fun time, hvilket er et fint angreb på sådan en grå himmel, der til tider har åbnet sig i løbet af dagen.

MP3: El Guincho - Bombay
MP3: El Guincho - FM Tan Sexy

/Martin

Ingen kommentarer: