torsdag den 14. november 2013

Skin Town og én af årets bedste popsange

Det går langsomt med opdateringerne for tiden. Det beklager jeg. Arbejde hver dag og aften. Men jeg lytter. Jeg tager noget ind. Jeg forelsker mig i popmusikkens nedbrydning af grænser, der for tiden er meget, meget stærkere end den eksperimenterende musik, der lader til snarere at være mere interesseret i demarkationer.

Skin Town fra L.A. Intimt og fremmedgjort. Personligt og distanceret. Der er mere end blot en snert af erotik på spil, men vi når ikke til desperationen.

Skin Town. En duo, der består af sangerinde Grace Hall og Nick Turco (bl.a. kendt fra sit arbejde med Zola Jesus). En duo, der skaber mørk R&B, der til tider lyder som farvede pærer i kolde vintertider. Jul uden for juletid måske. Som flere af gadescenerne i Gremlins før de små monstre overtager byen. Men R&B er det som sådan heller ikke. Til tider kan det minde lidt om The Weeknd, før han besluttede sig for at lave alt for mange sange på én gang uden at arbejde nok på dem.

Debutalbummet The Room er ude nu via Time No Place. Mørk popmusik, der ofte rammer plet, som de bl.a. gør det med Ice Crystal Palace. Én af årets absolut stærkeste popsange.



/Martin

Ingen kommentarer: