lørdag den 3. juli 2021

Izzy Johnson

Jeg plejer at lytte til dét, jeg skriver om, mens jeg skriver. I dette øjeblik har jeg pauset Izzy Johnsons debutalbum Earth Tones, fordi jeg kan høre Re-Sepp-ten blive blæst ud af en lejlighed i nærheden. Det er næsten blevet en regel denne sommer: Hvis nogen spiller dén eller den om muligt endnu bedre landsholdssang Én for alle, stopper jeg, hvad jeg har gang i. Og lytter. Pludselig skinner solen også.

Men i går regnede det, da Earth Tones udkom. Det passede fint. Det er en stille omgang, en diskret omgang, det lyder ikke, som om det øser ned, bare små dråber, mens man selv befinder sig under et halvtag. Ambient folk kan man vist kalde det.

Joel Ford har mastereret. Han er bl.a. kendt for sit samarbejde med Oneohtrix Point Never, ikke mindst under navnet Games.


/Martin

Ingen kommentarer: