søndag den 15. marts 2009

Bedre sent end aldrig: Grand Archives til Danmark

Sidste indlæg berettede ganske vist om nogle herlige tilføjelser til musikprogrammet dette forår, men en enkelt blev glemt: De hyggelige Grand Archives.
Den talentfulde sangskriver Mat Brooke (ex-Band of Horses og Carissa's Wierd, stavefejl bevidst) drager med sine fire medsangere og -musikere til Europa i april og maj, hvilket betyder, at vi også i Danmark får fornøjelsen af dem.
Turnéen starter såmænd i København i Vega d. 19. april, hvorefter en koncert på VoxHall i "Arhaus" (god research) venter dagen efter.

Nogle gange må god musik gerne være lidt kedelig. Og hos Grand Archives findes intet forsøg på nogen revolution. Man kan blot nyde de herlige melodier og ukomplicerede kompositioner i ro og mag.
Det skal nok blive et smukt forår.

MP3: Grand Archives - Torn Blue Foam Couch
MP3: Grand Archives - Sleepdriving (demo version) - køb albummet og hør den forbedrede version, der måske er overproduceret men alligevel fandens charmerende.

/Martin

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har netop taget en stor opvask i selskab med Grand Archives. Og det er som du skriver: "herlige melodier og ukomplicerede kompositioner i ro og mag." Ser frem til at høre dem på Lille Vega til den nætte sum af 115,-.

Mvh. Martin
Blog: http://martingreen.dk

Anonym sagde ...

Torn Blue Foam Couch er at af de numre jeg har hørt allermest de sidste års tid, hvilket min last.fm konto også kan bevidne, jeg glæder mig helt afsindigt.