torsdag den 19. marts 2009

Genopdag: Phoenix

De franske popsmede i Phoenix har færdigindspillet, mixet og masteret deres nye samling sangperler, der til sammen udgør deres fjerde studiealbum Wolfgang Amadeus Phoenix, der officielt udgives d. 26. maj.
Phoenix blev allerede med deres første singler et household name, uden for Frankrig specielt med den herlige Too Young, der også findes på soundtracket til Lost In Translation (sanger Thomas Mars danner i øvrigt par med Sofia Coppola).

Siden fulgte debutalbummet United i 2000, det kommercielt set mere succesfulde Alphabetical i 2004 og det velanmeldte It's Never Been Like That i 2006.
Den 23. januar i år frigav kvartetten så sangen 1901 som gratis mp3. En synthdrevet sag, der skulle love godt for Wolfgang Amadeus Phoenix. Som så ofte med bandet er der tale om noget ganske upbeat, men det er først nu, jeg ser ligheder mellem Thomas Mars' og Kevin Barnes' (of Montreal) måde at synge på.

Bedøm selv og sørg for at investere i albummet. Pop behøver ikke altid være kompliceret.

MP3: Phoenix - 1901

/Martin

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Yeah, jeg kan også huske at jeg var ret vild med Phoenix men så var der ikke andre der hørte dem og til sidst hørte jeg dem helle ikke... Men jeg skal give det et genhør!