søndag den 28. juni 2009

Roskilde Festival - den svære planlægning

De sidste par år har jeg kraftigt måtte overveje, om jeg overhovedet ville til Roskilde Festival. I sidste ende har det dog været så godt som umuligt at takke nej. Det er nemt at være skuffet over programmet, når man sammenligner med andre festivaler - men sådan vil det vel altid være. Og efter at have lavet et forsøg på en tidsplan for årets festival står det klart, at der også i år venter en masse herlige musikoplevelser. At jeg så føler mig for gammel blandt store dele af publikum er noget, jeg bare må leve med.

Kvaliteten af festivalprogrammet er til heftig diskussion hvert eneste år, og de sidste par år har folk også ganske flittigt diskuteret spilleplanen - i næsten lige så høj grad. Det er dog, ud fra min smag, set værre end i år, men det bliver alligevel et presset program. Her følger de bands, jeg helst vil se på Roskilde 09. Enkelte har jeg set før, nogle har jeg ville se meget længe, andre har jeg altid gerne ville forstå, og enkelte er jeg blevet pålagt at se. I nogle få tilfælde er det nysgerrigheden, der vinder over æstetikken.

Torsdag

22:00 St. Vincent @ Astoria

Fredag

15:00 Mono @ Pavilion
15:00 Fleet Foxes @ Arena
18:00 Friendly Fires @ Odeon
19:00 Frightened Rabbit @ Pavilion
19:30 Shugo Tokumaru @ Astoria
19:30 Nick Cave @ Orange
23:00 Gang Gang Dance @ Pavilion
00:00 Jenny Wilson @ Odeon

Lørdag

14:00 Hauschka @ Astoria
14:30 And You Will Know Us By the Trail of Dead @ Odeon
16:00 Håkan Hellström @ Orange
17:00 Marnie Stern @ Pavilion
17:00 Elbow @ Arena
18:00 Marissa Nadler @ Astoria
19:00 The Dodos @ Pavilion
19:00 Amadou & Mariam @ Arena
20:00 Micachu and the Shapes @ Astoria
23:00 The Pains of Being Pure at Heart @ Pavilion
00:00 Fever Ray @ Arena
00:30 Dungen @ Odeon
01:00 Black Dice @ Pavilion

Søndag

18:30 M. Ward @ Astoria
18:30 The Whitest Boy Alive @ Arena
19:00 Deerhoof @ Pavilion
20:45 Yeah Yeah Yeahs @ Arena
21:00 I'm From Barcelona @ Odeon

Efter festivalen vil jeg primært skrive om koncerterne og oplevelserne på Frekvens.

/Martin

1 kommentar:

Niels Ung sagde ...

Martin, du er nok den mest ambitiøse festivalgænger jeg overhovedet kender :-)

Hvis du når alle koncerterne giver jeg en kasse bajer!