mandag den 21. marts 2011

unouomedude

For to dage siden var det præcist et år siden, jeg sidst skrev om Idiot Glee. Siden var jeg heldig nok til at se ham på det nu hedengangne Bang Bang Club (senere blevet til Levee). På det seneste er jeg faldet for unouomedude, der deler visse ligheder med Idiot Glee. Det er ikke blot harmonierne og naiviteten.

Der er noget ved letheden i musikken. Den bevæger sig ubekymret af sted med en vis bevidsthed om fortiden og uden bekymring for fremtiden. Den svæver vel egentlig mere, end den flyver af sted. Bag unouomedude står en 20-årig gut fra Jacksonville, California, og han forstår sig på solskin uden at forcere det.

Såfremt man skulle have svært ved at tilgive ham et kunstnernavn, der ikke ligger lige til højrebenet, skal det nævnes, at han ikke selv er helt vild med det længere, men at han blot værdsætter, hvordan det ser ud. I det hele taget er det en fornøjelse at læse nogle af de interviews, der er til rådighed med ham, da han tager alting med en ophøjet, næsten stoisk ro. Forbløffende. Må han blive ved med at spytte solskinspop ud til os.

En masse gratis musik kan findes på hans Bandcamp, og særligt Island Summer kan anbefales.

Island Summer by unouomedude

/Martin

1 kommentar:

Unknown sagde ...

I very like! Jeg synes om at han minder mig om tidlig WHY? - det er kækt.

mvh

lappland.tumblr.com