torsdag den 7. april 2011

The Pear Traps

Når jeg disse dage hører nogen sige "lo-fi", bliver jeg automatisk skeptisk. Guderne må vide, at jeg har skrevet om en hel del, der kan kategoriseres som lo-fi, og meget af det jeg hører, ville mange måske beskrive netop sådan. Men det er blæst ud af proportioner og i sig selv blevet et kvalitetsstempel. Som en underlig garanti for autenticitet. Det har jeg muligvis beklaget mig over før, men her har I det så igen. En næsten Dehs'sk det-rene-i-det-urene-logik, der er blevet misbrugt.

Nuvel, når man hører "lo-fi" disse dage, er det ofte støjende, og i dagens tilfælde er det egentlig blot fin og doven guitarpop fra et nyt Chicago-band ved navn The Pear Traps (ikke Bear! Ikke et dyrenavn!).

Den 1. maj udgiver de deres debut EP, der er selvbetitlet og kan streames her: Bandcamp. Bandcamp. Bandcamp (parentes # 2 siger: Lav en profil hér, MySpace-bands).

MP3: The Pear Traps - Come Home

/Martin

Ingen kommentarer: