torsdag den 7. januar 2010

Og det næsten uundgåelige og irriterende p.s.

Jeg kan forstå folk, der bebrejder mig for at nævne Animal Collective for ofte. Jeg er endda selv træt af det og har nævnt det i flere indlæg. Nu er vi endda i 2010!
I forlængelse af det sidste indlæg om Vampire Weekends nye album Contra (kan stadig streames) har jeg efterfølgende bemærket, hvordan flere sange lyder til at kunne have fundet inspiration i, ja, Animal Collective. Det trætter mig næsten at sige det, men jeg skriver det alligevel. For tanken er sjov, og det er ingenlunde umuligt, når man tænker på, hvor nysgerrige og eksponerede begge gruppe er. Flere sange på Contra daterer tilbage til 2008, og jeg vil ikke påstå, at Merriweather Post Pavilion har været en direkte inspiration. Det er mere elementer fra Feels, der kan høres. Specielt i en sang som White Sky men også i eksempelvis California English. Bidder af vokalen, koret, trommerne, de forskellige temposkift. Jeg håber ikke, jeg er den eneste, der kan høre det, for så er jeg i sandhed hjernevasket af AC. Uanset hvordan det måtte forholde sig, er Contra kun blevet bedre siden i går, og du bør stadig investere i det i næste uge.

/Martin

p.s.: P.s.

1 kommentar:

Nicolas sagde ...

Du er overhovedet ikke den eneste, så bare rolig.
DEt mest tydelige er dog i b-siden til Cousins (som desværre ikke kom på albummet), California English pt. 2. De små elektroniske lyde, rytmen og de skrigene i baggrunden.
Men overall er Contra nu stadig en god efterfølger til Vampire Weekend.